BUMS
  • برنامه های تحول در آموزش علوم پزشکی
    • تحول بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی
    • تحول اعتباربخشی در آموزش علوم پزشکی
    • تحول در آموزش علوم پایه و داروسازی
    • ارتقاء اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای
    • اقتصاد و ارتقاء بهره وری آموزش علوم پزشکی
    • توسعه فناوری های نوین و هوشمندسازی در آموزش پزشکی
    • بازنگری برنامه های آموزشی رشته های علوم پزشکی با رویکرد نوین
    • مرجعیت علمی و آینده نگاری
    • ارزیابی و نظارت بر تاثیر و پیامد توسعه رشته های علوم پزشکی
    • ماموریت گرایی و آمایش سرزمینی
  • ساختار
    • معرفی
    • مسولین برنامه های تحول در آموزش علوم پزشکی با رویکرد ارتقای کیفیت آموزش، عدالت و تسهیل گری
  • برنامه ها
    • اصول طرح عدالت، تعالی و بهره وری آموزش پزشکی
    • برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری آموزش
    • شیوه نامه برنامه عدالت، تعالی و بهره وری آموزش علوم پزشکی
    • اصلاحیه شیوه نامه اجرایی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی
شفافیت پنجشنبه 22 خرداد 1404
سرمایه گذاری برای تولید
iran flag
  • English
  • العربیه
BUMS
  • صفحه اصلی
  • برنامه های تحول در آموزش علوم پزشکی
  • ارتقاء اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای

برنامه ارتقاء اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای 

 

استراتژی نهادینه سازی بسته اعتلای اخلاق حرفه ای

 توجه و اهتمام دانشگاه بر ضرورت اعتلای ارزش های اخلاقی در علوم پزشکی، منجر به بازنگری و ابلاغ بسته اعتلای ارزشهای اخلاقی و معنوی در علوم پزشکی از مجموعه طرح تحول آموزش پزشکی گردید تا با ارائه راهبردها، سیاست ها و رویه هائی که در عمل منجر به تغییر شوند، پایبندی به اصول اخلاقی و رفتار حرفه ای را در مجموعه فعالیت های دانشگاه ها ارتقاء بخشد. بدیهی است که پیاده سازی و اجرای این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی نیازمند توجه به ظرفیت های انسانی موجود در عرصه و واحد هماهنگ کننده این فعالیت است که بر اساس مصوبات قبلی گروه اخلاق پزشکی دانشگاه می باشد. از آنجا که هدف از تشکیل گروه آموزشی اخلاق پزشکی هماهنگی کلیه فعالیت های آموزشی مربوط به مجموعه دروس اخلاق در کل دانشگاه بوده و فراگیران مشمول این آموزش ها در رشته های مختلف علوم پزشکی در عرصه های گوناگون اعم از کلاس درس، بخش های بالینی، درمانگاه، سطح جامعه و .... حضور دارند به نظر می رسد جایگاه سازمانی مناسب برای گروه اخلاق پزشکی دانشکده ای است که بیشترین تعداد دانشجو در دوره های مختلف و استاد رادر مجموعه دانشگاه دارد. در این صورت امکان و شرایط دسترسی و فعالیت در عرصه های مختلف آموزشی و اخلاقی میسر بوده و ارتباط میان گروه اخلاق پزشکی با سایر گروه های آموزشی نیز تسهیل می گردد.

از آنجا که فرایند بسته ا عتلای اخلاق حرفه ای حساسیت و اهمیت بالایی داشته و بخشی اساسی در ارائه خدمات آموزشی در یک موسسه آموزشی کارآمد است، راهکار اجرایی در نهادینه سازی اهداف بسته بسته ا عتلای اخلاق حرفه ای یک قدم اساسی در بهره گیری از منافع ااخلاقی و ارتقاء هر چه بیش تر آن خواهد بود. در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اقدامت زیر در خصوص بسته اعتلای اخلاق حرفه ای نجام می گردد:

  بر اساس سند طرح تحول آموزش ، محورهایی که دراین بسته دنبال می شوند، عبارتند از:

  • ارتقای بسته اعتلای اخلاق حرفه ای با بهره مندی از تجربیات دانشگاهای علوم پزشکی
  • ا رتقاء اخلاق حرفه ای به منظور بهبود فرآیند بسته اعتلای اخلاق حرفه ای
  •  تحول در برنامه های اخلاق حرفه ای
  •  طراحی و پیاده سازی نظام ارزیابی اخلاق حرفه ای و معرفی الگو های اخلاقی و کیفیت آموزش پزشکی
  • برگزاری کارگاهای بازاموزی باموضوعات مرتبط با اخلاق پزشکی
  • برگزاری برنامه مدون اموزش اخلاق پزشکی به صورت تم طولی
  • فعال سازی کانون های اخلاق حرفه ای

 

 

سیاستگذاری :

  •  در این مرحله با توجه به استاد بالادستی موجود و استفاده از روش SWOT (Strengths, weaknesses, Opportunities, threats)  طی جلسات هم اندیشی با اعضای کارگروه بسته ، به ارزیابی شرایط موجود فرصت ها و چالش ها پرداخته و با توجه به اسناد بالادستی به شرح وظایف اعضای کارگروه صورت می پذیرد. این فرآیند پس از طی یک مرحله پایش در صورت نیاز بازبینی می شود.
  • فرآیندهای بسته اخلاق حرفه ای مورد ارزیابی قرار گیرد  و راهکار مناسب جهت اصلاح فرآیند پیشنهاد گردد

الف) اطلاع رسانی و جلب مشارکت اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان :

در راستای این مرحله در سال 1400 اقدام به برگزاری وبینارهای نهادینه سازی مفاهیم طرح تحول آموزش انجام می شود.

ب) اجرا و توانمندسازی:

  • در این راستا پس از مکاتبه  با همه دانشکده ها در خصوص اولویتهای برگزاری دوره های اخلاق حرفه ای تصمیم گیری می شود.
  • مکاتبات لازم با روسای دانشکده ها جهت برگزاری دوره های مورد نظر انجام می شود.
  • ارسال درخواست در خصوص منظور نمودن کارگاه های اخلاق حرفه ای.
  • برگزاری کارگاهای آموزش اخلاق با هماهنگی دفتر هم اندیشی اساتید ونخبگان دانشگاهی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی در راستای تحقق اهداف بسته اعتلای اخلاق حرفه ای.
  • ارایه و دریافت پیشنهادات در خصوص  اعتلای بسته اخلاق حرفه ای.

ج) پایش :

در این خصوص به صورت سیستماتیک اقدامات زیر انجام می شود:

  • گزارش برگزاری کارگاه های آموزشی اخلاق در سطح دانشکده ها.
  • گزارش ارزیابی گروه های آموزشی از نظر اجرای بسته اعتلای اخلاق حرفه ای.
  • تشکیل کارگروه بسته اعتلای اخلاق حرفه ای.
  • ارائه گزارش و جمع بندی اقدامات انجام شده در خصوص بسته اعتلای اخلاق حرفه ای.

 

 

اعضای کارگروه 

سرکار خانم دکتر کوکب نمکین مدیر محترم گروه اطفال  دانشکده پزشکی

جناب آقای دکتر رضا دستجردی مدیر محترم گزینش دانشگاه 

جناب آقای محمدرضا حاجی آبادی مشاور محترم ریاست دانشگاه

جناب آقای دکتر یحیی محدی مدیر محترم تحصیلات تکمیلی

جناب آقای دکتر عباس جوادی عضو هیات علمی دانشکده بهداشت

 

اهم عملکرد فرهنگی در سال 1400 و 1401

  1. تشکیل کارگروه سلامت معنوی و تعهد حرفه ای.
  2. برگزاری کارگاه بیانیه گام دوم انقلاب با حضور اساتید.
  3. کسب رتبه نخست کشوری در حوزه اعتلای اخلاق حرفه ای.
  4. نشست دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاههای سراسر کشور در مشهد مقدس با حضور دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس و دکتر رحیم پور ازغدی (1/4/1401 لغایت 4/4/1401)
  5. تشکیل شورای هماهنگی مشارکتهای مردمی در دانشگاه.
  6. ابلاغ درسنامه آموزش اخلاق حرفه ای کارگزاران اسلامی مبتنی بر آموزه های اسلامی در نظام اداری به کارکنان دانشگاه.
  7. برگزاری کنفرانس اجتماعی شاخص های اخلاقی و رفتاری منتظران ظهور در قرن 21.
  8. برگزاری اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاه برگرفته از کتاب مقام معظم رهبری در 19 گروه با حضور 9 مربی و با شرکت 95 نفر از اساتید دانشگاه.
  9. نشست هم اندیشی اساتید با موضوع عوامل آرامبخش و نشاط آفرین در زندگی اجتماعی با حضور
    حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا دهقان (22/2/1401).
  10. برگزاری کارگاه هم اندیشی اساتید با موضوع تحکیم بنیان خانواده و همسرداری (9/3/1401).
  11. برگزاری میزگرد در رابطه با انتقال تجربیات اساتید و دبیران هم اندیشی دانشگاه ها و کسب رتبه اول در بین دانشگاه ها و استاد برگزیده از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند.
  12. برگزاری کارگاه های اخلاق حرفه ای ذیل جهت اساتید، مدیران و کارکنان
  • روح حاکم بر اخلاق غربی و اسلامی                              
  • طب متعالی برگرفته از نگاه ایمانی                                 
  • تعارض و تضادهای اخلاقی                                
  • عوامل عاقبت بخیری          
  1. ترجمه کتابچه اصول اخلاق و آیین نامه رفتار حرفه ای (تألیف انجمن دندانپزشکان آمریکا) توسط دکتر ابراهیمی پور، دکتر بیجاری. 
  2. برگزاری وبینار و کارگاه های حضوری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب با حضور حاج آقای دهشت برای اساتید، مدیران و کارمندان.
  3. وبینار تخصصی نقش و مسئولیت مدافعان سلامت برای ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر (دکتر میری و همکاران، خان یوسفی، خانم عنایتی فر) جهت اساتید و کارکنان 
  4. غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت و پیروزی با حضور اساتید 
  5. ابلاغ محتوای اخلاقی سوره حجرات جهت اساتید.
  6. الزامات پوشش اخلاقی دانشجویان.
  7.  درسنامه اخلاق حرفه ای جهت کارکنان.
  8. شاخص های استاد اخلاق.
  9. منشور اخلاق دندانپزشکی.
  10.  سمینار صیانت از جمعیت ویژه اعضاء هیأت علمی.
  11. وبینار اخلاق در پژوهش و نشر ویژه اعضاء هیأت علمی.
  12. گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور اساتید.

فایل ها

  • شاخص های کارگروه اخلاق
  • منشور اخلاقی و سلامت معنوی دانشکده علوم پزشکی قاین
  • مقاله بررسی تأثیرآموزش مراقبت معنوی بر همدلی دانشجویان پرستاری
  • آخرین اخبار
  • اخبار پربازدید
10خرداد

مراسم اختتامیه آوردگاه دو روزه هوش مصنوعی و فناوری های نوین سلامت برگزار شد.

31اردیبهشت

برگزاری جلسه قدر دانی از اعضای کمیته اجرایی ودریافت بازخورد و نقد دومین همایش دانشگاهی بیان تجارب

13اردیبهشت

پاسداشت مقام والای استاد در روز معلم/پیام تبریک دکتر زربان

30فروردین

دومین همایش دانشگاهی بیان تجارب برگزار شد.

20فروردین

برگزاری دومین همایش دانشگاهی بیان تجارب

15بهمن

کمیته داوری همایش دانشگاهی بیان تجارب برگزار شد.

16دی

بازدید تیم اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی وزارت بهداشت

3اسفند

کسب رتبه نخست کشوری توسط کلان منطقه 9 در حوزه اعتلای اخلاق حرفه ای

1شهریور

برگزاری اولین وبینار آموزشی مشترک ایران-افغانستان در زمینه COVID-19

15شهریور

برگزاری وبینار کشوری " مرجعیت علمی و آینده نگاری در آموزش علوم پزشکی با محوریت تحلیل مفهومی مرجعیت علمی و دانشگاه حکمت بنیان در حوزه آموزش علوم پزشکی "

25بهمن

برگزاری سلسه وبینارهای کشوری نهادینه سازی مفاهیم طرح تحول آموزش و ایجاد زمینه مناسب جهت مشارکت ذینفعان

24بهمن

برگزاری وبینار کشوری " توسعه هدفمند و سنجش بهره وری فعالیت های آموزشی "

29مرداد

برگزاری اولین وبینار آموزشی مشترک ایران-افغانستان در زمینه COVID-19

30دی

برگزاری سلسه وبینارهای کشوری نهادینه سازی مفاهیم طرح تحول آموزش و ایجاد زمینه مناسب جهت مشارکت ذینفعان

معرفی خدمات دانشگاه
برنامه کلینیک بیمارستان ها
میز خدمت الکترونیک
مناقصه و مزایده ها
آدرس

خراسان جنوبي، بيرجند، خيابان غفاري، دانشگاه علوم پزشكي يرجند، معاونت آموزشي، مركز مطالعات توسعه آموزش پزشكي

کدپستی

9717844741

تلفن

056-32395694

دورنگار

32442271

لینک های سریع

سامانه جامع مهمانی و انتقال
مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی
پرتال آموزش الکترونیکی(نوید)
سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی
مرکز جامع آزمون های الکترونیک
سامانه جامع اعضای هیئت علمی(طبیب)
سامانه مدیریت آموزش(هم اوا)
سامانه جامع آموزش مداوم
مرکز سنجش آموزش پزشکی
خدمات کتابخانه

لینک های سریع

نوبت دهی بیمارستان ها
دبیرخانه الکترونیک(فرزین)
سامانه ارتباطات مردمی
خدمات الکترونیک منابع انسانی
سامانه تکریم ارباب رجوع
پست الکترونیکی دانشگاه
سامانه مدیریت آموزش
سامانه حضور و غیاب کارکنان
سامانه خدمات الکترونیک کاربران
کتابخانه دیجیتال
FTP دانشگاه
مجلات علمی دانشگاه
location
تعداد افراد آنلاین: 0
تعداد بازدید امروز: 33
تعداد بازدید کل: 4467
آخرین به روزرسانی: 1404/03/10 08:49

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند می باشد.

اسپریت پورتال نیافام

انتخاب حالت کور رنگی

سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطی

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر موس:

تغییر فونت:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: